Hlavní stránka Reklamační řád

Reklamační řád

Reklamační řád společnosti ABM Díly, s.r.o.

1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
1.1    Tento reklamační řád („Reklamační řád“) se vztahuje na uzavírání veškerých kupních smluv na Zboží mezi společností ABM Díly, s.r.o. IČ: 17128501, se sídlem Nové Záboří 11, Vítězná 544 01, („Společnost“) a koncovým zákazníkem, který je Spotřebitelem („Kupující“), realizovaných na prodejním místě společnostii, a je nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi Společností a Kupujícím na nové Zboží („Kupní smlouva“), pokud se strany výslovně nedohodly na odchylné úpravě.
1.2    Pro vyloučení pochybností platí, že za Kupní smlouvu se považuje také smlouva uzavřená mezi Společností a Kupujícím tzv. na dálku, zejména prostřednictvím internetového obchodu Společnosti na adrese www.abmdily.cz. Na Kupní smlouvy dle předchozí věty se rovněž vztahuje tento Reklamační řád.
1.3    Reklamační řád se řídí právní úpravou obsaženou v ObčZ a v zákoně č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
1.3 Tento Reklamační řád se přiměřeně použije také v případě, kdy Kupující není Spotřebitelem ve smyslu § 419 ObčZ, není-li v Kupní smlouvě, Obchodních podmínkách, Reklamačním řádu nebo mezi stranami dohodnuto jinak.

2. POJMY
2.1 V tomto Reklamačním řádu mají níže uvedené pojmy psané s velkým počátečním písmenem, není-li výslovně stanoveno jinak, následující význam:
(a) „Ceník“ znamená aktuální ceník Zboží ke dni uzavření Kupní smlouvy, který je zveřejněný na adrese www.abmdíly.cz a rovněž k dostání na prodejním místě společnosti. Společnost si vyhrazuje právo na změny cen v Ceníku. Kupující je o ceně Zboží před uzavřením Kupní smlouvy vždy řádně informován;
(b) „Kupní cena“ znamená cenu určenou dle Ceníku platnou v okamžiku učinění Objednávky, kterou je Kupující povinen zaplatit Společnosti za dodané Zboží. Kupní cena nezahrnuje dopravné ani Vratnou zálohu dle Obchodních podmínek. Dopravné a Vratná záloha jsou splatné spolu s Kupní cenou;
(c) „Kupní smlouva“ znamená kupní smlouvu uzavřenou v souladu s ustanoveními § 2079 a násl. ObčZ a Obchodními podmínkami;
(d) „Kupující“ znamená koncový zákazník, který je Spotřebitelem, který se Společností uzavřel Kupní smlouvou nebo učinil Objednávku;
(e) „ObčZ“ znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
(f) „Obchodní podmínky“ znamenají dokument Společnosti, který je nedílnou součástí každé Kupní smlouvy a Kupující byl s jeho obsahem seznámen;
(g) „Návrh“ znamená návrh na uzavření Kupní smlouvy učiněný Kupujícím vůči Společnosti, který Společnosti došel ve smyslu § 1731 ObčZ;
(h) „Prodejní místo“ znamená kamenná prodejna společnosti.;
(i) „Reklamační řád“ znamená tento Reklamační řád Společnosti;
(j) „Společnost“ znamená obchodní společnost ABM Díly, s.r.o. IČ: 17128501, se sídlem Nové Záboří 11, Vítězná 544 01. Adresa pro doručování: ABM Díly s.r.o., Hořická 974, 500 02 Hradec Králové, tel. 731 208 818, 731 208 189, e-mail: info@abmdily.cz
(k) „Spotřebitel“ znamená Kupující, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Kupní smlouvu se Společností nebo s ní jinak jedná;
(l) „Strany“ znamenají společné označení pro Společnost a Kupujícího. Každý z nich zvlášť pak dále jen jako „Strana“;
(m) „Zboží“ znamená výrobky, které jsou uvedeny v některém z katalogů Společnosti ve znění platném ke dni uzavření Kupní smlouvy a jsou předmětem Kupní smlouvy, případně jsou předmětem Kupní smlouvy na základě odsouhlaseného Návrhu, ačkoli nejsou uvedeny v některém z katalogů Společnosti. Jedná se zejména o náhradní díly do automobilů, příslušenství a doplňky k automobilům, motorové oleje a maziva.


3. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A DOBROVOLNÁ ZÁRUKA ZA JAKOST
3.1 Společnost odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží prodávané na Prodejních místech při převzetí Kupujícím je v souladu s Kupní smlouvou a tedy nemá vady. Společnost dále odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží prodávané na Prodejních místech při převzetí Kupujícím je v požadovaném množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který Společnost pro použití Zboží uvádí nebo pro který se Zboží obvykle používá a odpovídá požadavkům právních předpisů.
3.2 V případě, že Zboží vykazuje při předání zjevné vady, nebo je-li Zboží předáno v porušeném obalu, je Kupující oprávněn Zboží nepřevzít a bez zbytečného odkladu tuto skutečnost oznámit Společnosti.
3.3 U Zboží je Kupující oprávněn uplatnit práva z vadného plnění ve lhůtě 24 měsíců ode dne převzetí Zboží Kupujícím. Jedná-li Kupující při uzavření Kupní smlouvy v rámci své podnikatelské činnosti (resp. není-li Kupující Spotřebitelem), může lhůta k uplatnění práv z vadného plnění u některého sortimentu Zboží činit dobu kratší než 24 měsíců (zpravidla 12 měsíců). Ustanovení dle předchozí věty se aplikuje i tehdy, je-li Kupující Spotřebitelem, a to v souladu s § 2167 ObčZ.
3.4 Platí, že práva z vadného plnění se vztahují na vady, které existovaly v době přechodu nebezpečí škody na věci, byť se projevily až později. Dobrovolná záruka za jakost se pak vztahuje na vady, které se vyskytnou v záruční době výslovně poskytované Společností, bez zřetele na to, zda existovaly již v době převzetí Zboží Kupujícím, nebo vznikly později.
3.5 Kupující je povinen při převzetí Zboží řádně prohlédnout, zda nemá vady. Před instalací, případně úpravou Zboží je Kupující povinen ověřit, zda se Zboží shoduje s jeho požadavkem a zda správně dosedá na vozidle.
3.6 Práva z vadného plnění se nevztahují na běžné opotřebení věci, ke kterému došlo jejím obvyklým. Práva z vadného plnění se rovněž nevztahují na poškození věcí způsobené chybnou montáží, používáním jiným způsobem a k jiným účelům, než k jakému je určena. Stejně tak se práv z vadného plnění nevztahují na ty výrobky prodávané Společností, jejichž způsob a správné použití vyžaduje odbornou péči, údržbu, správné uskladnění aj. a bude zjištěno, že tyto podmínky byly Kupujícím porušeny. Obdobné podmínky se uplatní i ve vztahu k dobrovolné záruce za jakost.
3.7 Není-li Kupující Spotřebitelem, platí, že vyžaduje-li to povaha a vlastnosti zakoupeného výrobku, je povinnost reklamujícího předložit doklad o odborné montáži např. z autoservisu. V určitých případech u specifických elektronických dílů bude Společnost vyžadovat k reklamaci doložit výpis z diagnostiky, případně fotodokumentaci, a to vždy s ohledem na danou reklamaci.
3.8 Pro řádné posouzení vady a vyřízení reklamace u reklamovaného Zboží je Kupující, který není Spotřebitelem, při reklamaci povinen:
(a) doložit vadné Zboží,
(b) prokázat, kdy Zboží zakoupil u Společnosti, například předložením dokladu o zaplacení Zboží,
(c) doložit doklad o odborné montáži, je-li Kupující osobou nezpůsobilou provádět odbornou montáž
(d) předat Společnosti kontakt na svou osobu nebo na osobu, která Kupujícího zastupuje
(e) u Zboží, které je označeno výrobním číslem, uvést toto číslo do reklamačního protokolu,
(f) doložit servisní knížku nebo záruční list za účelem prokázání předepsané údržby výrobků,
(g) auto-moto baterie předat Společnosti plně nabité (nutné pro objektivní diagnostiku auto-moto baterie)

4. NÁROK NA UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ A DOBROVOLNÉ ZÁRUKY ZA JAKOST
4.1 Kupující má právo uplatnit své právo vyplývající z práv z vadného plnění, resp. z dobrovolně poskytnuté záruky za jakost, jen na Zboží, které má vady a bylo zakoupené na některém z Prodejních míst.
4.2 Nemá-li Zboží vlastnosti stanovené v článku 3.1 tohoto Reklamačního řádu, má Kupující právo, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, na bezplatné odstranění vady; pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může Kupující požadovat i dodání nového Zboží bez vad, ale pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může Kupující požadovat jen výměnu této součásti; není-li to možné, může odstoupit od Kupní smlouvy.
4.3 Právo na dodání nového Zboží, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od Kupní smlouvy odstoupit a Kupujícímu bude za těchto okolností vyplacena původní Kupní cena v hotovosti v místě reklamace.
4.4 Neodstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového Zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu Zboží, může Kupující požadovat přiměřenou slevu z Kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Společnost nemůže dodat nové Zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo Zboží opravit, dále i v případě, že Společnost nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné obtíže. Vyřídí-li se reklamace Zboží poskytnutím slevy, bude peněžní rozdíl mezi Kupní cenou a částkou po slevě ve výši hodnoty slevy vyplacen Kupujícímu v místě uplatnění reklamace v hotovosti, pokud se Kupující se Společností nedohodne jinak.

5. PRŮBĚH REKLAMACE
5.1 Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného prodlení, jakmile se vada na Zboží vyskytla, a to v průběhu lhůty k uplatnění práv z vadného plnění, resp. záruční doby, dle článku 3.3 Reklamačního řádu.
5.2 Společnost je povinna o reklamaci rozhodnout (způsob vyřešení reklamace) ihned, bez zbytečného odkladu, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená, podle druhu Zboží potřebná k odbornému posouzení vady.
5.3 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Společnost nedohodne s Kupujícím na delší lhůtě. V této lhůtě Společnost též vyrozumí Kupujícího o způsobu vyřízení reklamace.
5.4 V případě, že Kupujícím není spotřebitel, neuplatní se lhůty uvedené v článcích 5.2 a 5.3 tohoto Reklamačního řádu, ale Společnost se zavazuje reklamace řešit v co nejkratší možné lhůtě.
5.5 Kupující uplatňuje reklamaci nejlépe na Prodejním místě Společnosti.
5.6 Osoba vyřizující reklamace, tj. pověřený pracovník, je povinna Kupujícímu potvrdit v písemné formě, kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
5.7 Společnost může reklamaci posoudit:
(a) přímo na své pobočce,
(b) na reklamačním oddělení Společnosti,
(c) předáním dodavateli nebo výrobci na posouzení,
(d) předáním záručnímu servisu na posouzení, případně opravit.
5.8 Společnost zamítne Reklamaci:
(a) má-li reklamované Zboží vadu, za kterou Společnost podle zákona nebo Kupní smlouvy, Obchodních podmínek či tohoto Reklamačního řádu neodpovídá;
(b) v případě, že Reklamace nebyla uplatněna ve lhůtě k uplatnění práv z vadného plnění, resp. záruční době;
(c) v případě, že je reklamováno běžné opotřebení Zboží způsobené jeho používáním, vada vznikla neodbornou instalací, zacházením nebo obsluhou v rozporu s návodem nebo účelem, pro který se Zboží obvykle používá;
(d) nebyla-li Reklamace řádně uplatněna;
(e) Zboží bylo zcela nebo zčásti spotřebováno.
5.9 U Zboží prodávaného za nižší cenu se práva z vadného plnění nevztahují na vady, pro které byla nižší Kupní cena ujednána, u použitých věcí na vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo při převzetí Kupujícím.

6. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
6.1 Přílohou reklamačního řádu je vzor Reklamačního protokolu (je uveřejněn na www.abmdily.cz)
6.2 Znění tohoto Reklamačního řádu může Společnost kdykoli měnit či doplňovat. Tímto ustanovením však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé z Kupních smluv uzavřených před účinností nového Reklamačního řádu.
6.3 Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1. 5. 2017.